Rozdiel medzi premazávaniami vyplýva už zo samotného názvu technológie.
Mechanické premazávanie
Premazáva v jednom bode a funguje tak, že je nádobka s lubrikantom spojená so sacím potrubím motora. Kvapalina cez dávkovací ventil (ktorý sa ručne nastaví) je ťahaná pod tlakom v sacom potrubí a nasávaným vzduchom je nesená ku ventilom. Nevýhoda je taká, že väčší podtlak za klapkou je vtedy, keď ide motor na voľnobeh, pretože klapka škrtí motor, aby sa "nenadýchol" a nerozbehol. Keď však pridáme plyn a motor naberá otáčky a my by sme potrebovali zvýšiť dávku, deje sa presne opačný efekt, keďže podtlak v sacom potrubí nám poklesne. Nevýhodou je tým pádom aj neefektívne (málo presné) dávkovanie a väčšia spotreba lubrikantu. Premazávanie je občas potrebné donastavovať, keďže dávkovanie nie je nijako riadené, ale iba priškrtené mechanickým dávkovacím ventilom. Ďalšia z podstatných nevýhod je tá, že táto technológia premazáva stále, teda aj keď ide auto na benzín.
|
Elektronické premazávanie
Tiež premazáva v jednom bode, ale je založené na princípe regulácie riadiacou jednotkou, takže je dávkovanie efektívnejšie, presnejšie a pritom s menším množstvom minutého lubrikantu. Riadiaca jednotka vie, či ide motor na benzín alebo na LPG a preto premazáva iba pri prevádzke na LPG. Keď ide motor na voľnobeh, premazáva tak, aby to bolo postačujúce. Keď sa plynule stúpa na plyn a stúpajú otáčky, tak aj premazávanie plynule zvyšuje dávku a motor dostáva naozaj toľko, koľko potrebuje. Nie je treba donastavovať dávku tak ako pri mechanickom premazávaní. Nastavenie sa robí iba veľmi výnimočne a veľmi presne pomocou diagnostiky.
|
Prins je tak kvalitný výrobca plynových zariadení, že si premazávania robí sám. Ide premazávanie najvyššej technologickej rady a podľa nás to najlepšie, čo môžete do auta dať. Ako sme už spomínali, ak máte vo vozidle namontované aj Prins LPG zariadenie, je možné tieto dve riadiace jednotky prepojiť a ony medzi sebou začnú komunikovať. Riadiaca jednotka LPG vie aj pri dávkovaní zmesi počítať s tým, že je pridávaná premazávacia dávka. Ak by sa stalo, že riadiaca jednotka ValveCare zistí chybu na zariadení, alebo že jej dochádza náplň, signalizuje tento stav LPG riadiacej jednotke a tá to zase signalizuje cez ovládač vodičovi.
|
Pokiaľ nie je doplnená dochádzajúca náplň do ValveCare do určitého počtu kilometrov (môže sa na to napr. zabudnúť), tak Prins LPG jednotka urobí obranný mechanizmus tým spôsobom, že prepne palivo z LPG do benzínu, aby motor nešiel nechránený. Prevádzka na LPG je dovolená až po výmene náplne v premazávacom zariadení. Ako sami vidíte, jednoznačne najlepšia voľba. Nič lepšie na svete zatiaľ nevymysleli ! Rozdiel v cene je o niečo väčší od mechanického premazávania, v porovnaní s elektronickými premazávaním je cena rovnaká alebo veľmi prijateľná a oproti sekvenčnému premazávaniu od iných výrobcov dokonca ešte nižšia. Účinok je obrovský a efekt - neporovnateľný! |
Stále kolujú dohady o žiadnom význame a minimálnom účinku premazávaní pre plynové autá. My sme ale chceli vedieť naozajstnú pravdu a fakty o našich technológiách, ktoré vám dodávame a montujeme. Zo skúseností vieme, že firma Prins nič nenecháva na náhodu a preto nás zaujal test premazávania ValveCare, ktorý Prins urobil a my vám ho predkladáme.
Firma Prins motor zámerne rozobrala pred testom, aby zistila jeho pôvodný stav a zmerala tiež stav jeho ventilov a sediel ventilov. Po zložení motora boli zámerne zapojené na ValveCare (premazávanie) iba dva valce (č.2 a č.3). Valce č.1 a č.4 neboli zapojené, aby sme spoznali, či sú rozdiely medzi zapojenými a nezapojenými valcami, ich ventilmi a ventilovými sedlami a ak áno, tak aké veľké tieto rozdiely sú po reálnej 100 hodinovej prevádzke motora. Takto skutočne spoznáme veľkosť vplyvu zariadenia ValveCare. Auto bolo potom vystavené 100 hodinovej bežnej prevádzke, po ktorej bol motor znova rozobraný, skontrolovaný a zmerané ventily.
Na valcoch, kde bol ValveCare (premazávač) zapojený - teda č.2 a č.3 - bolo zistené žiadne opotrebovanie sacích ventilov a na výfukových ventiloch bolo zistené minimálne opotrebenie podobajúce sa bežnému opotrebeniu pri jazde na benzín. Naopak, na valcoch č.1 a č. 4 bolo zistené mierne opotrebenie sacích ventilov a dosť značné opotrebenie výfukových ventilov. Tento test reálne dokazuje perfektnú prácu premazávania ValveCare a taktiež chemickej látky v tomto premazávači. Tu je teda dôkaz. Takže o tejto technológii z Prinsu už žiadne dohady.
Nezabúdajte, že aj dobrý systém môže pokaziť neodborná montáž. Zastavte sa u nás v All4Car a nechajte si nainštalovať premazávanie ValveCare alebo iné zariadenie skúsenými odborníkmi. Okrem montáže robíme aj servis a nastavenia premazávaní.
Chcete dostávať aktuálne informácie o plyne do auta?