Článok vyšiel v prílohe týždenníka MY Noviny Stredného Považia MANAŽÉRI
|
Podnikať v autooprávarenstve začal Tibor Holčík pred trinástimi rokmi v priestoroch rodinného domu. Spočiatku sa špecializoval na autoelektriku, opravu štartérov a alternátorov. Keďže v okolí chýbal kvalitný autoservis, jeho ďalšiu profesnú dráhu sformovali požiadavky zákazníkov. Realitou sa stali opravy automobilov všetkých značiek a systémov. Priestory v rodinnom dome sa časom stali z hľadiska kapacity nedostatočné, preto úvahy o rozšírení nadobudli inú podobu. V roku 2004 sa v Záriečí začala výstavba servisného strediska, ktorá zhmotnila ideu budúcich servisných služieb. K procesu výstavby sa pridružila ponuka firmy BOSCH stať sa členom ich siete servisov, vďaka ktorému sa prevádzka Autoklinika Bosch Car Service zaradila do najväčšej servisnej siete na svete a získala štatút Bosch Car Service (BCS). K servisnému stredisku neskôr pribudla v Mestečku stanica technickej kontroly, ktorá ukončila proces z hľadiska základnej komplexnosti služieb.
|
"Nároky boli naozaj vysoké. Ešte v rozostavanom autoservise sme menili stavebné prvky a technológiu tak, aby spĺňala kritéria siete BCS. Ďalším krokom bolo vybavenie priestorov predpísanou technológiou, čo bolo z hľadiska financií veľmi náročné. Nasledovali školenia, pretože veľký dôraz sa kládol na kvalifikáciu. Firma BOSCH zaručuje zákazníkom vysokú kvalitu služieb. Aby túto záruku mohla poskytovať, overuje si anonymným spôsobom kvalitu v každom svojom servise. Na tento účel má vybudovaný pravidelný kontrolný systém. Je to test kvality a dielenský test formou anonymnej zákazky."
"V hlave sa mi rojili presne tieto otázky. Na situáciu som sa vtedy pozeral optimisticky. Spolu s manželkou sme uverili snu. Úspešný som mohol byť iba v tom prípade, ak budem ponúkať opravy všetkých typov vozidiel a práve túto možnosť BCS sľubovala. Stálo a stále nás to stojí viac námahy a úsilia pritiahnuť zákazníkov až sem, než servisy v meste. Vsadili sme na osobné referencie a odporúčania spokojných zákazníkov. Dnes tu máme klientelu z viacerých kútov Slovenska a dokonca i Čiech. Pre mňa ako majiteľa servisu nie je lepší pocit, ako keď vidím vracať sa spokojných zákazníkov opätovne na servisné služby, napríklad až z Bratislavy. Táto radosť sa kúpiť nedá a je to koľkokrát viacej ako tie zarobené peniaze."
"Každé jedno ocenenie nasadilo firme punc kvality a bolo ocenením práce celého kolektívu. Posunulo nás to ďalej. Samozrejme, nesmieme zaspať na vavrínoch, pretože boj o zákazníka pokračuje. Okrem kvalitných služieb neustále zlepšujeme technologické vybavenie, ktoré dvíha latku kvality poriadne vysoko."
"Nevnímam ju ako nepriateľa, skôr ako kolegu. Vždy je lepšie, ak konkurencia medzi sebou komunikuje a udržiava priateľské vzťahy, ako by si mala robiť zle."
"Z dôvodu zlepšenia služby zákazníkom sme vybudovali novú prevádzku STK, prevádzku PEK a taktiež pracovisko kontroly originality - Prvú Púchovskú STK v obci Mestečko s certifikátom kvality, takže robíme technické a emisné kontroly a tiež kontroly originality. Ako ste už spomenuli, kapacita servisu bola už využitá na maximum, preto sme vybudovali ďalšie nové priestory rýchloservisu a pneuservisu, so štyrmi zdvihákmi a montážnou jamou s kapacitou 5 pracovných miest pre vozidlá. V tejto prevádzke máme vybudované a schválené metrologické pracovisko, kde vykonávame okrem rýchloservisu aj overovanie záznamových zariadení – tachografov so zberným miestom pre tachografové karty vodičov."
"Od júla 2011 pôsobíme aj ako výhradný zástupca výrobcu LPG zariadení v Českej republike, kde sme evidovaní na Ministerstve dopravy ČR a montujeme LPG zariadenia aj do českých vozidiel. To isté platí aj pre Slovenskú republiku. Dôležité pre nás je to, že ako zástupca výrobcu máme 99 percent dielov na sklade, preto skoro všetky opravy vieme urobiť na počkanie. Čo nás naozaj teší je, že s autami chodia do nášho autoservisu zákazníci z viacerých, aj vzdialenejších kútov Slovenska."
"Všetko, čo sa tu vybudovalo, bolo na podnet zákazníkov a je výsledkom kolektívnej práce. Bez podpory manželky Majky, ktorá so mnou buduje firmu od samého začiatku, bez tolerantnosti detí, ktoré strávili v servise detstvo a dnes sú dobrí pomocníci a bez práce našich zamestnancov by som nedosiahol nič. Ani dirigent nespraví koncert bez muzikantov a divákov. Ono vlastniť firmu nie je žiaden pôžitok. Je to tvrdá realita, ktorá si vyžaduje neskutočne veľa času a investícií, ktorých návratnosť je v nedohľadne. Treba byť neustále v strehu, pretože zlý výkon jednotlivca môže pokaziť meno celej firmy. Každá jedna pozícia, ktorá je vo firme - od vedenia, cez príjmových pracovníkov, vedúcich servisu, mechanikov až po technických pracovníkov, je súčasťou jednej reťaze. A reťaz je taká silná, ako je najslabšie ohnivko v nej. Príležitostí na takéto verejné poďakovanie veľa nebýva, preto by som chcel využiť túto možnosť a naozaj úprimne sa poďakovať manželke, deťom, celej blízkej aj ďalekej rodine a priateľom za pomoc a podporu, všetkým zamestnancom servisu a STK za ich každodennú poctivú kvalitnú a pre nás tak dôležitú prácu. V neposlednom rade ďakujem zákazníkom za ich dôveru, vernosť, slová pochvaly a povzbudenia, ale aj za požiadavky, pripomienky a slová kritiky, bez ktorých by sa veľmi ťažko odstraňovali naše chyby a zlepšovali naše služby. Je mi cťou dirigovať tento superorchester pre takých dobrých divákov, ako máme práve my."
Článok vyšiel v prílohe týždenníka MY Noviny Stredného Považia MANAŽÉRI
Chcete dostávať aktuálne informácie o plyne do auta?